woensdag 1 september 2010

Kantje boord

De laatste dagen werd het hier weer spannend, de vooruitzichten op de site van de MRC toonden een snelle stijging van de Mekong door de gele lijn (alarmpeil) heen tot gevaarlijk dicht in de buurt van de rode lijn “overstroming”.
De voorspellingen eergisteren toonden een stabilisatie in de buurt van de gele lijn en die trend zette zich gisteren door, dat was al enigszins een opluchting.

De aangepaste voorspelling vandaag toont dat het kantelt en dat het peil drastisch zou gaan dalen, als dit klopt komen we goed weg.
Ik ging toch maar foto”s maken om in de volgende jaren een referentie te hebben met de grafiek gelinkt aan de foto’s en zodoende de voorspellingen nog beter te kunnen inschatten.
Bij dit alles moet je wel in het achterhoofd houden dat de meting voor het kaartje in Nong Khai gebeurt en dat we hier in Paksuai vandaag mogelijk eerst nog een stijging moeten verwerken  alvorens de daling zich inzet.
























Er staan nog meer foto's met geotag in het album 2010 Allerlei Dorp

3 opmerkingen:

PeterS zei

Ik zag het ook al op de website. En het is ook enorm hard gegaan deze week.

Op 30 augustus 1.20 meter water erbij. Da's geen kattenpis.

Vandaar ook mijn vraag op Twitter of je al zandzakken klaar had liggen.

Unknown zei

'k Heb het bericht op Twitter nu pas gezien, da's een beetje dom natuurlijk.
Het is inderdaad hard gegaan en hopelijk kloppen de gegevens.
Zag je alle foto's? Twitter is enorm snel en ik heb de foto's pas na de tekst gepubliceerd.

Peter zei

Ik zag het ook al op de website. En het is ook enorm hard gegaan deze week.

Op 30 augustus 1.20 meter water erbij. Da's geen kattenpis.

Vandaar ook mijn vraag op Twitter of je al zandzakken klaar had liggen.

Een reactie posten