zondag 29 april 2012

Nieuwe fiets "Bis"

Bij het afhalen van mijn nieuwe fiets viel hij ook bij Phan onmiddellijk in de smaak.
Toen de verkoopster "slim" de opmerking maakte dat er ook een vrouwelijke versie van bestaat (er staat trouwens een afbeelding in het vorige stukje) viel dat dadelijk in goede aarde.
Toch besloten we om eerst even mijn ervaringen af te wachten alvorens te beslissen.

Ik ben zeer tevreden met mijn nieuwe fiets en alle klachten behalve die van de knie zijn verdwenen.
De drie versnellingen blijken ruim voldoende en werken, na een kleine bijstelling die ik makkelijk zelf kon uitvoeren, prima.
Bij het nemen van de lichte hellingen hier plaagde ik Phan door te zeggen dat ik even terugschakelde wat als enige reactie "ik wil ook een nieuwe fiets" opleverde.

Toen ik Phan op 23 april een knuffel gaf en gelukkige verjaardag wenste begreep ze eerst niet wat er aan de hand was maar herinnerde zich toch algauw dat het de twintigste verjaardag van ons "wettelijk" huwelijk was.
Ik gaf haar meteen ook het telefoonnummer van LA Bicyckle in Nong Khai en zei haar "bestel hem maar". De prijs is dezelfde als voor mijn fiets en de leveringstermijn zou ongeveer een week zijn.

Ze hielden woord en belden gisteren dat de fiets kon afgehaald worden wat natuurlijk ook meteen gebeurde.






De oude fiets ging ook mee naar Nong Khai want had op enkele punten wat onderhoud nodig. Die gaat nu in de berging om van dienst te zijn als we bezoek hebben en dat staat voor september op het programma.

De nieuwe fiets werd gisteren nog getest en viel zeer in de smaak al zal ik ook deze versnellingen nog wat moeten bijstellen.
De voldoening was zelfs zo groot dat we een extra rondje reden wat bij neefje Georges, die de oude fiets van Phan gebruikte, niet echt in goede aarde viel.


7 opmerkingen:

Lutgart Spoormans zei

Wow, wat een prachtige fiets vooral de aap oogt mooi. Samen sportief zijn het kan niet meer stuk ginder. 20 jaar huwelijk, wat gaat de tijd toch snel proficiat he!!!!!!

NoodlesoupLotus zei

Wat is dat toch met de kleur roze in Thailand....ze zijn er zo gek op...Roze geverfde huizen, compleet ingerichte slaapkamers volledig in roze...hoogwaardigheidsbekleders in roze colberts...autostoelhoezen met beeltenis van Pooh in roze etc
Natuurlijk weet ik dat roze de "Queen-colour " is..maar toch.... Bij ons staat roze gelijk met speelgoed en kinderkamers....
In Thailand is deze scheiding er helemaal niet...ook niet tussen mannen en vrouwen...

Geniet van het fietsen met jullie setje...!!!!!

spieke zei

Ik ga me onthouden van commentaar op de kleurcodes in Thailand maar als je even gaat Googelen, gebruik wel Engels in de zoektermen ;-), ga je wel enige verklaring vinden.

Marcwonnink zei

Neefje Georges kan wel een extra rondje gebruiken, zeker als jullie hem blijven verwennen (of niet ?) . Het kan zijn nut hebben voor iedereen natuurlijk ! Veel geluk met de fietsen en over 20 jaar hebben ze weeral betere en "misschien aangepaste" types

Marcwonnink zei

Nog even vergeten, die twee wittekoppen lijken jaloers. Zij moeten eveneens oppassen of hun dagelijks rondjes komen eraan om "fit" te blijven, misschien met nen droge boterham beginnen ???

spieke zei

Ook Georges kan het beetje beweging inderdaad best gebruiken, hij staat hier wel alle dagen tegen vier uur (nu 't nog vakantie is) en dat is goed van hem.

spieke zei

Die twee wittekoppen hebben inderdaad liever dat de aandacht naar hen gaat.

Al is het met de hitte van de laatste weken wat minder ze nemen nog altijd spontaan heel wat meer beweging dan wij dat doen :-)

Een reactie posten