donderdag 12 april 2012

Nieuwe fiets

Het is sinds ik dit stukje schreef eigenlijk nooit meer goed gekomen.

Fietsen zou gezond en deugddoend moeten zijn maar telkens ik een poging ondernam kwam ik met meer problemen thuis dan toen ik vertrok.

Een deel van de problemen vinden hun oorzaak in het type fiets waar ik mee rondreed, 'k heb nog een foto van de kort na de aankoop,



maar ook de gewrichten willen niet meer mee, de nek en rug deden pijn, om van het zitvlak nog te zwijgen.

Kort voor Nieuwjaar ging ik op zoek naar een alternatief en kwam op de website van LA Bicycle uit bij de 700C RETRO MEN 16SP en dat leek me wel wat.



We trokken naar LA Bicyckle in Nong Khai en bestelden deze fiets.
't Zou even duren eer de fiets beschikbaar zou zijn want het model was niet zo populair en LA moest de beschikbaarheid nakijken.
Een maand later kwam het bericht dat ze deze fiets niet meer konden leveren en stelden een ander model, de 26" CRUISER PAUL FRANK 3SP BOY voor.



De opgegeven prijs was een stuk hoger dan voor de RETRO en ik had mijn bedenkingen bij de "designer look" van deze fiets.

Ik keek enige tijd rond maar kon eigenlijk niets vinden dat me bekoorde en besloot het er toch maar op te wagen en de CRUISER te bestellen.
De prijs bleek nu mee te vallen en lag zelfs onder die van de RETRO en de leveringstermijn zou een dag of tien zijn.
En zo kregen we gisteren telefoon dat de fiets klaar was om afgehaald te worden.

De eerste aanblik viel dadelijk mee.
Een proefritje achter de fietsenwinkel ook maar het zadel moest wat lager.
Nog eens proberen en alhoewel het even wennen zal zijn de fiets voelt goed, verkocht dus.




Misschien dat ik straks nog even een proefritje maak.
De Songkran drukte en gekte komen echter stilaan op gang en dan blijf ik liever thuis.

En de oude fiets ... daar rijd Taeng nu mee rond op de luchtmachtbasis Wing 1 in Korat (hoop ik toch).


4 opmerkingen:

Marcwonnink zei

flashie veloke zou ik zeggen. Uw vorige fiets was wel duidelijk aan vervanging toe en deze zal wel meer komfort bieden zeker. Veel geluk en km ermee

NoodlesoupLotus zei

Kek fietsje Spieke.....helemaal up to date  en.....COOL!!!!!!!! Nu nog een foto met U erop....!!!

spieke zei

Het gekraak van mijn fiets dat je enkele weken geleden hoorde was niet echt sleet maar een gevolg van te lange stilstand hij kan dus nog jaaaaren mee.

Het gekraak bij mij daarentegen ... is pure sleet maar het spreekwoord zegt  "Krakende wagens lopen het langst"

spieke zei

De fotograaf is zelden op zijn foto's te zien maar wie weet komt het er ooit wel eens van ;-)

Een reactie posten