dinsdag 26 april 2011

Alles doet pijn

Om een aantal goede, dagelijks sproeien en wekelijks maaien van het gras in de tuin b.v., maar ook minder goede redenen die ik vergeet ging ik, ruw geschat, een jaar niet meer fietsen.
Ik heb intussen wel wat geëxperimenteerd met de hier (terug) erg populaire hula hoop maar daar werd mijn heup niet vrolijk van.

De laatste jaren dat ik werkte had ik enkele malen per jaar een injectie in de heup en rug nodig om te blijven functioneren, hier in Thailand waren de ongemakken met gewrichten nooit helemaal verdwenen maar wel leefbaar zonder medicatie.
De laatste tijd heb ik het echter terug moeilijker met dezelfde en andere gewrichten, onvoldoende bewegen zal hier wel mee toe bijdragen vrees ik.

Tijd dus om te herpakken en zondag trok ik met de fiets aan de hand naar de chang (fiets en bromfiets hersteller) op de markt om een binnenband te laten vervangen en een en ander grondig te laten smeren. De handvatten waren in staat van ontbinding en werden met isolatieband omwikkeld, de ganse technische ingreep kostte me 60 Baht.

Gisteren maandag in de late namiddag sprong ik dus op de fiets om de draad van de oude gewoonte terug op te nemen en een rondje te fietsen.
Al heel snel werd duidelijk dat spieren en gewrichten deze bewegingen niet meer gewend waren en ook het zitvlak voelde zich niet echt gelukkig op het fietszadel.
Ik had bewust voor de grotere ronde gekozen en moest dus op de tanden bijten om terug thuis te komen.
Vanochtend is er beterschap maar toch doet alles nog een beetje pijn, ik verwacht het nog wel een aantal weken moeilijk te hebben maar hoop dat een en ander op termijn toch weer wat soepeler functioneert.
Hopelijk draagt de weersgesteldheid ook zijn steentje bij en valt er nu vlug wat regen zodat sproeien geen noodzaak meer is maar valt die regen wel buiten het "time frame" dat ik voor fietsen voorbehoud, tja meer moet dat niet zijn.

Bijkomend voordeel van terug te gaan fietsen is dat ik weer van wat dichterbij de gebeurtenissen in het dorp zal volgen en mogelijk ideeën opdoe voor dit blog. Ik moet in ieder geval ook het fototoestel op zak steken om de evolutie ook visueel vast te leggen.

3 opmerkingen:

PeterS zei

Moet ik wat Tijgerbalsem meebrengen? :-)

Lutgart Spoormans zei

Ja Marc die knoken moet je in beweging houden he. Ik heb dat ook ondervonden na mijn vakantie terug gaan fitnessen was ook een pijnlijke zaak. Blijven bewegen is de boodschap. Groetjes Lut

spieke zei

Niettegenstaande mijn fiets zondag goed gemeerd werd kraakt ook hij nog van alle kanten, we passen dus goed samen :-)

Een reactie posten