zondag 10 juni 2012

Het kan verkeren

Hooguit een jaar geleden was ik nog sceptisch tegenover het gebruik van een "Smartphone" en schreef:

Ik had de smartphone natuurlijk reeds bij telefonie of foto en video kunnen bespreken, toch denk ik dat hij hier op zijn plaats is.
Zelf heb ik er (nog) geen en ik moet dus, tegen mijn gewoonte in, enkel van veronderstellingen uitgaan.
Ik denk namelijk dat degenen die de meeste mogelijkheden van een smartphone gebruiken ook de intensieve gebruikers van Facebook en vooral Twitter zijn.
Het steeds even kunnen kijken en snel reageren, het kunnen maken en versturen van foto of video, het vaak kunnen meesturen van een exacte locatie waar je bent zijn functies die ik bij enkele van de door mij gevolgde Twitteraars opmerk.
Ik schreef eerder reeds dat we regelmatige gebruikers zijn van Skype, ook van de SMS en chatfunctie die daarin ter beschikking is.
Zoals je in de vorige link kan lezen wekt dit nu ook gratis (van Skype naar Skype althans) via een smartphone en dat maakt het toch weer wat interessanter voor de Skype gebruikende bezitters.
In heel dit verhaal is het echter de dure aanschaf en het niet goedkope gebruik dat velen met mij nog wel een tijdje van dit speeltje weg zullen houden.

En kijk sinds vrijdag ben ik de, nu reeds, gelukkige bezitter van een Samsung Galaxy S Avance


een toestel dat relatief nieuw is op de markt in Thailand en dat ik de dag na aankoop voor het eerst opmerkte in de bijna dagelijkse reclame van Samsung in de Thaise kranten.

Als fervent gebruiker van Google producten, Gmail, Agenda, Maps, Picasa, Blogger ... was de keuze voor een Android toestel de logica zelve en ik ben intussen al danig onder de indruk van de naadloze integratie van mijn Google account met dit toestel.

Om het leerproces aan te vatten koos ik heel bewust voor een toestel dat zowel naar spec's als prijs in de middenmoot zit en ik neem, daar 3G in grote delen van Thailand en dus ook hier nog ver weg lijkt, voorlopig nog geen data abonnement bij een GSM provider.
Ik zet mijn eerste stappen via mijn eigen WiFi en WiFi die her en der gratis beschikbaar zal moeten blijken maar sluit niet uit dat al snel de "behoefte" aan meer zal blijken, we zien het wel.

 

6 opmerkingen:

PeterS zei

Gefeliciteerd, al is Androïd niet mijn eerste keus. Heb een Androïd gehad, maar was toch niet erg onder de indruk van het bedieningsgemak. Maar goed, dat is allemaal persoonlijk. Overigens, ook in iOS integreren de Google producten naadloos.

3G is in Thailand in BKK aanwezig en wellicht in grote steden als Chiag Mai, in Isan heb ik het niet op mijn toestel gezien, al viel over het algemeen de snelheid en beschikbaarheid van het Edge-netwerk mij niet tegen. Zeker voor Twitter ruim voldoende.

Hoe dan ook, heel veel plezier ermee.

Expat in Isan a.k.a. spieke zei

Peter heeft duidelijk last van jetlag en reageerde reeds via Blogger en dat komt niet op de blog terecht.

Ik plak hieronder de inhoud van zijn reactie.

Expat in Isan a.k.a. spieke zei

Peter Stroo heeft een nieuwe reactie op uw bericht "Het kan verkeren" achtergelaten: 

Gefeliciteerd, al is Androïd niet mijn eerste keus. Heb een Androïd gehad, maar was toch niet erg onder de indruk van het bedieningsgemak. Maar goed, dat is allemaal persoonlijk. Overigens, ook in iOS integreren de Google producten naadloos.

3G is in Thailand in BKK aanwezig en wellicht in grote steden als Chiag Mai, in Isan heb ik het niet op mijn toestel gezien, al viel over het algemeen de snelheid en beschikbaarheid van het Edge-netwerk mij niet tegen. Zeker voor Twitter ruim voldoende.

Hoe dan ook, heel veel plezier ermee. 

Expat in Isan a.k.a. spieke zei

Ik ken je nauwe band met Apple maar die producten zijn en blijven voor mij een brug te ver.

NoodlesoupLotus zei

 Ik ben ook een fervent Android gebruiker ( LG ), maak alleen gebruik van mijn eigen Wi-Fi en gratis aanbod dat op veel plaatsen beschikbaar is. Het mooist vind ik het aanbod in het stadspark in Sri Racha. Tafeltjes met electra en gratis goede Wi-Fi. Kopje koffie erbij en de zee vlakbij. Geweldig!!

Trouwens bij Adroid ben je toch meer eigen baas dan bij Apple en IOS. Ik wil me onder geen enkele voorwaarde overgeven aan bijv Itunes. Maar ...ieder zijn eigen feestje!!

spieke zei

Bedankt, ik voel me meteen al minder eenzaam met mijn beslissing om, althans voorlopig, enkel WiFi te gebruiken ook al ligt Si Racha een beetje uit de richting.
Ik zag echter al meerdere benzinestations en Amazon coffee shops gratis WiFi aanbieden en dat wil ik even evalueren.
Ik kan iOS hoegenaamd niet met vergelijken maar heb echt geen boodschap aan de hype die telkens rond de Apple producten  gecreëerd  wordt.

Een reactie posten