maandag 23 juli 2012

Vleermuis ... eten

Toen we het er enkele jaren geleden op het Thailand Isaan Forum over hadden leek het me, mede door de informatie waarnaar toen verwezen werd, eerder een plaatselijk gebruik.


Watch videos on KendinCos

Toen en ook nu blijf ik erbij dat, voor wat mij betreft, de Thais eten wat ze willen op de manier die ze willen en dat wij "farang" daarin meegaan zo ver we willen (of vooral kunnen).
Destijds werd in vraag gesteld of het al dan niet illegaal zou zijn om vleermuis te eten en voor mij blijft die vraag ook nu onbeantwoord.
Ik kan in ieder geval geen aanwijzing vinden dat vleermuis een beschermde diersoort zou zijn wel dat bepaalde soorten (ook) in Thailand een bedreigde diersoort zijn.
Dit maakt, samen met de andere bedenkingen die ik erbij heb, dat ik het een verwerpelijk gebruik vind maar ... ik ken mijn geboden, 't is hun land, 't zijn hun gebruiken en 't is hun leven.

De aanleiding tot dit stukje is dat ik de laatste weken enkele malen vleermuizen zag vangen in een "ton tan" bij onze buren aan de kant van Phon Phisai.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten