dinsdag 20 juli 2010

Het internet

... kan soms toch voor verrassingen zorgen.
Het berichtje "Bellen met Skype" plaatste ik gisterenochtend, in de late namiddag kijk ik eens in de bezoekerslijst van SiteMeter. Ik bemerk daar een "Referring URL" http://www.belinternationaal.nl/expat-in-isan-thailand-bellen-met-skype/ en nieuwsgierig als ik ben ga ik kijken waar die naartoe gaat.

Blijkt dat een Nederlandse Blog, GOEDKOOP INTERNATIONAAL BELLEN – BUITENLAND op een of andere manier het bericht reeds oppikte en de aanhef met een link naar het originele bericht plaatste.

Verder geen probleem wat mij betreft maar het verbaasde me wel dat zoiets, zeker het tijdsverschil in achtgenomen, zo snel gaat.

3 opmerkingen:

PeterS zei

Gezien de tags die ze aan het bericht hebben gehangen ("belgi"; "toen-heette""woonden-gebruikten" etc) denk ik dat het hier gaat om een script dat het internet (=google) afstruint op zoek naar bepaalde woorden en daar volledig automatisch een bericht van maakt.

Dat verklaart de snelheid.

Unknown zei

Ik had ook wel dat vermoeden maar ben nu benieuwd of ze dit ook weer oppikken.
'k Heb daarom bewust Skype niet opnieuw in de titel gezet maar wel in de tekst.

Unknown zei

En ja hoor, ook dit bericht is verschenen bij Goedkoop internationaal bellen - Buitenland.
http://www.belinternationaal.nl/expat-in-isan-thailand-het-internet/
Ze laten bij hen wel de aanhef weg maar linken naar het originele bericht.

Een reactie posten