zondag 4 december 2011

Jubileum

Op 10 december 1991 trouwden wij hier in Ban Pak Suai voor de familie in een ceremonie die zonder wettelijke gevolgen blijft maar voor ons wel degelijk de datum van "ons huwelijk" is.

Onderstaande foto's en die in het album "1991 Huwelijk" zijn scan's  van foto's die al sinds vorige eeuw in een album zitten, 't is te merken aan de kwaliteit maar het blijven hoe dan ook leuke herinneringen.















Door omstandigheden duurde het tot 23 april 1992 eer we de "papieren" rond hadden en ook wettelijk trouwden. Hiervan bestaan geen foto's omdat een wettelijk huwelijk in Thailand een formaliteit is die, zonder enige romantiek, aan het loket geregeld wordt.

Dat wettelijk huwelijk, maar ook nog een hele rits andere voorwaarden, openden de weg naar België waar we (ongeveer) op 5 mei, door perikelen met onze ticket's enkele dagen te laat, aankwamen.


In augustus 1992 (ook hier ben ik de juiste datum kwijt) organiseerden we een "huwelijksfeest" voor de familie en vrienden in België.
Ik heb hiervan een videocassette die bijna twintig jaar oud is en minstens tien jaar niet meer bekeken werd.
Ik bracht ze weg om te laten digitaliseren maar had wel wat schrik van de kwaliteit die we zouden krijgen, een niet ongegronde vrees want enkele dagen later hoorden we dat de ganse film zwaar beschadigd is en niet te recupereren.

Hier kan ik de foto's van dat feest ook al niet terugvinden en meen ze, toen er bij het laatste bezoek heel wat foto's bekeken werden, in België ook niet gezien te hebben.

Er komen dezer dagen een aantal gebeurtenissen die zich gespreid afspeelden terug in de herinnering en ik zou de herinneringen graag ondersteunen met meer beelden. Hopelijk zit er in België nog ergens een (goede) kopie van de videocassette en zijn er daar nog foto's te vinden, aan de familie zou ik willen vragen er naar uit te kijken.
Hopelijk kan ik tegen of in augustus nog op dit onderwerp terugkomen.



4 opmerkingen:

Peter zei

Allereerst van harte gefeliciteerd met het twintigjarig huwelijk. Leuke foto's.

Jammer dat de film e.d. Niet meer toonbaar zijn. Volgt er vandaag nog een groot feest?

spieke zei

Geen feest vandaag ... bij vijfentwintig misschien ...

Foto's van het feest in België moeten nog wel boven water komen over een (goede) kopie van de video maak ik me meer zorgen.

Bedankt voor de felicitaties trouwens ;-)

Lutgart Spoormans zei

Marc en Wanna, ne dikke proficiat he. Sorry ik kan zo'n datums niet onthouden. Ik kan zelfs de huwelijksdatums van mijn dochters niet juist zeggen.
Wie heeft die vidio opname gemaakt toen? Wie heeft er foto's genomen?

spieke zei

Ik onthoud ook geen datums als ik ze niet opschrijf kon je deze week nog merken ;-)
Sanne maakte de video en of we daar het origineel nog vinden ... maar ik hoop eigenlijk dat ik hier de Thailand kopie heb en dat de België kopie nog bij jou (in de doos) zit.
Wie foto's maakte weet ik niet meer, mogelijk ook Sanne.
Ook voor de foto's moet er eens in de doos gekeken worden al denkt Wanna dat er hier ook ergens foto's moeten zijn.

Een reactie posten