donderdag 2 augustus 2012

't Is niet altijd eenvoudig

Ik had het er hier al wel vaker over, 't is niet altijd eenvoudig om met "diensten" in België te communiceren.

Toen we nu bijna 7 jaar geleden naar Thailand verhuisden besloot ik mijn Belgisch GSM nummer (Proximus Pay& Go) actief te houden en te gebruiken tijdens de korte vakanties in België.
Met een herlaadbeurt van 10 € verleng je de gebruiksduur met een jaar, en da's niet onoverkomelijk.
Gezien de wisselende tijdstippen dat we België bezoeken moest ik echter de gebruiksduur online controleren en, indien nodig, ook online een herlaadbeurt doen iets wat voorheen via "My Proximus" probleemloos lukte.

Met kortelings een bezoek aan België op het programma wou ik, de stand van zaken controleren maar kreeg telkens, op een vernieuwde website, een foutmelding en de vraag om het later opnieuw te proberen.
Gezien ik met mijn Belgische SIM kaart hier in Thailand bij geen enkele provider toegang tot het netwerk kreeg, iets dat me voorheen wel lukte, begon ik me zorgen te maken.
Ik besloot dus om een andere mogelijkheid te zoeken om de informatie te achterhalen en ging op zoek naar het e-mailadres van de Proximus klantendienst, tevergeefs.
Enkel telefoonnummers en adresgegevens als contactmogelijkheid what the f*ck ... ?
Wat Googelen leert me dat er zich wel meer mensen aan deze situatie ergeren.

In een helder moment vraag ik me af of Twitter geen oplossing zou kunnen bieden en ga daar naar op zoek. Ja hoor, met wat zoeken kom ik bij Eva van Belgacom
Ik gebruik in dit geval natuurlijk mijn persoonlijke account en niet die van expat in isan

Het gaat niet lukken om dit probleem in 140 tekens uit te leggen en om dit probleem te omzeilen meld ik me aan bij TwitLonger
Vermits ik mijn GSM nummer ga moeten doorgeven is een eerste stap om Eva te vragen me op Twitter te volgen zodat ik haar een Direct Message kan sturen. De eerstvolgende werkdag begint Eva me inderdaad te volgen en ik stuur haar mijn verhaal via Twitter en mijn nummer via DM.
Er komt geen antwoord en ik verstuur enkele dagen later het verhaal nog maar eens opnieuw.
Kort daarop antwoord ze via DM dat het opgegeven nummer reeds sinds april inactief is.
Ik was van mening in september vorig jaar nog herladen te hebben maar dat blijkt niet zo te zijn en ik moet de schuld dat het misliep met tegenzin op mij nemen.
'k Heb het reeds nagevraagd, het nummer is op geen enkele manier te heractiveren.

Het is toch wel gek dat ik nog met mijn nummer als gebruikersnaam op de website kan inloggen maar dat ik zo'n omweg via Twitter moet maken om te achterhalen wat er aan de hand is.

Misschien is het nog beter zo, ik heb nu de handen vrij en kan iedere keer dat ik naar België ga het aanbod van de providers evalueren en me een geschikte SIM kaart bezorgen.
Voor dit jaar bestelde ik bij mijn zus reeds een ALDI TALK SIM kaart en hoop daar goede ervaringen mee op te doen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten