zondag 14 oktober 2012

W-LAN Internetradio

Ik vertelde hier al vaker dat ik aan de computer steevast naar Q-Music via het internet luister.
Hier had ik het dan weer over Scorpion Radio waar we op de veranda achteraan naar luisterden, spijtig genoeg is de FM ontvangst hier bijzonder zwak en onregelmatig wat tot nogal wat ergernis leidt.
In hetzelfde stukje had ik het ook over de voorzieningen die ik trof om, via kabel, muziek van de computer op de veranda te krijgen, zo ver is het echter nooit gekomen.

Toen een vriend me over zijn "dure" maar met ingeruilde air miles "gratis" internetradio vertelde was mijn interesse gewekt en ik begon het internet af te speuren.
Het werd me snel duidelijk dat ik, met een gepland bezoek aan België, beter daar zou zoeken.
Er zijn een hele boel mogelijkheden in diverse prijsklassen maar mijn eisen/verwachtingen waren beperkt dus ging ik op zoek naar de goedkopere uitvoeringen.

Uiteindelijk kwam ik bij MEDION, ja het merk dat vaak in de ALDI te vinden is, en die hebben de MEDION® P85055 WLAN Internet Radio met heel wat mogelijkheden, waaronder ook FM ontvangt, aan een behoorlijke prijs in hun gamma.

Ik bestelde en betaalde dit toestel via het internet en liet het op het adres van mijn zus afleveren. Dit verliep allemaal probleemloos en het tracking systeem zorgde ervoor dat ik ongeveer wist wanneer ik de levering kon verwachten wat niet onbelangrijk was met mijn druk programma daar.

Ik voerde natuurlijk dadelijk een kleine test uit en alles bleek te werken, thuisgekomen werden de luidsprekers aangesloten en meteen was Q-Music ook op de veranda in hoge kwaliteit te beluisteren, zalig.
De voorzieningen die ik destijds trof zijn dus voorbijgestreefd en moeten nu eindelijk eens afgeblind geraken.

De radio laat zich, mits je hem aanmeld, ook besturen vanaf je PC zodat je favorieten makkelijker kan gaan instellen maar ook stations die niet in de lijst voorkomen kan toevoegen.
Standaard krijg je O-Music via een MP3 96 Kbit/s stream maar met wat Googelen vond ik ook een stream van 32 Kbit/s, da's wel mono maar je kan daarmee, als het internet weer eens zwak is, toch nog luisteren.

Vorige vrijdag had Q-Music de Rock 100 aller tijden en niet enkel ik maar ook Phan voelde kriebels bij vele nummers.
Phan vertelde dat ze veel muziek herkende die ze ruim twintig jaar geleden, in de beginperiode dat ze werkte, enkele keren per dag door de luidsprekers in de serre (kast) hoorde loeien, plezant.

Ik wenste nu dat we met een goede antenne de FM ontvangst toch nog wat konden verbeteren, suggesties zijn welkom.


3 opmerkingen:

NoodlesoupLotus zei

Keep on Rockin' Spieke!!!!

spieke zei

I will! ;-)

spieke zei

I will ;-)

Een reactie posten