zondag 23 oktober 2011

Mijn gebruik van "Sociale Media" is lichtjes aangepast

Ik had het hier zelf reeds over mijn gebruik van Faebook en Twitter en ik las aandachtig wat een trouwe lezer er hier en hier over te vertellen had.

Mijn Facebook heb ik deze week teruggebracht naar wat mijn oorspronkelijke bedoeling ermee was, een contactmogelijkheid met familie, vrienden, ex collega's, ... De Facebook "Pagina" blijft gelinkt aan dit Blog maar zet met 15 volgers niet echt veel zoden aan de dijk.

Wat moest ik dan aanpassen, wel niet echt veel.
Ik moest enkel twee personen die ik was gaan volgen  maar die voor een echte overvloed aan berichtjes zorgden buitenwippen.
Richard Barrow heeft op zijn Facebook Pagina 1500+ volgers, die gaat me daar niet echt missen.
Bij tGENTeneeRke zal het misschien wel opgevallen zijn dat ik me afmeldde.
Roel, een trouwe volger van dit Blog, leest de verklaring een beetje verder in dit bericht nog wel.

Richard Barrow is voor enkele van mijn volgers geen onbekende maar ik wil hem hier onder de aandacht van wat meer mensen brengen.
Richard is een onvoorstelbaar productief schrijver van Blog en Twitterberichten i.v.m. de meest uiteenlopende zaken m.b.t. Thailand.
Tijdens uitzonderlijke gebeurtenissen zoals de "onrusten" in Bangkok vorig jaar, de steeds weerkerende overstromingen zoals nu, maar ook tijdens verkiezingen en de aanloop ernaartoe weet hij op een beheerste en zo onpartijdig mogelijke manier een massa informatie te verspreiden.
Hij haalt die informatie bij een enorme hoeveelheid bronnen maar ook uit eigen research en staat daarenboven ook steeds klaar om hem gestelde vragen te beantwoorden.
'k Heb dezer dagen verschillende mensen hun bewondering voor zijn inzet zien uitspreken en kan me daar enkel bij aansluiten.

Klik maar eens op de link naar een aantal Richard Barrow producten, zijn Twitterpaginazijn Facebookpaginaen zijn Webpagina met daarop de link's naar zijn diverse Blog's en je kan vaststellen dat ik niet overdrijf.
Gezien hij voor nagenoeg al zijn schrijfsels een link via Twitter deelt is het voldoende hem daar te volgen hem ook op Facebook blijven volgen werd van het goede te veel.

tGENTeneeRke is een "buur" uit de omgeveing van Phon Phisai met een "verleden" in België en Nederland.
Wat ik van hem wil zeggen is dat hij, volgens mijn bescheiden mening, op eigen(wijze) en vrij "dichterlijke" manier schrijft over zijn eigen ervaringen en de gebeurtenissen in Thailand.
Zijn stijl staat in schril contrast met de verslagstijl (puttend uit eigen ervaringen) die ik hanteer en ik heb het dan soms ook moeilijk met zijn benadering. Toch blijf ik lezen want het verplicht je om dingen ook eens van een andere kant te bekijken en dat kan nooit kwaad.
tGENTeneeRke schrijft twee Blog's waarnaar ik je de link niet wil onthouden tGENTeneeRke Peinst en Overpeinzingen van een Mekong Mompelaar

Via Facebook en Twitter verspreid tGENTeneeRke niet enkel de link naar zijn Blogberichten maar ook naar een massa nieuwsberichten meestal vergezeld van een hem typerend commentaar op de inhoud van de link. Hiermee kom ik af en toe toch wel bij berichten terecht die ik anders "gemist" zou hebben.
Ook bij hem overlapt Facebook Twitter en ik koos er dus voor hem op Twitter te blijven volgen en dat naast mijn abonnementen op zijn Blog's natuurlijk.


2 opmerkingen:

spieke zei

Klik op de afbeelding hieronder voor de reactie van tGENTeneeRke via Twitter

Peter Stroo zei

Probleem met al die social media is dat het zoveel tijd kost. En als er dan ook nog andere dingen om je tijd schreeuwen, dan wordt het wel eens lastig om daar veel tijd in te steken.

Ik gebruik Twitter steeds meer als mijn bron van informatie (met mensen als Richard Barrow zit je dan goed), al ben ik zelf minder actief op Twitter.

Een reactie posten