maandag 23 augustus 2010

Changwat Bueng Kan

De beslissing moet nog verder door de administratieve molen maar je kan intussen wel stellen dat Bueng Kan de zevenenzeventigste provincie van Thailand is.

Met dit bericht Cabinet declares Bueng Kan as 77th province of Thailand werd begin augustus de regeringsbeslissing aangekondigd, en in een ander bericht Bueng Kan people delighted after district named Thailand’s 77th province leest men over de vreugde bij de inwoners van de nieuwe provincie en de goedkeuring (ik hoorde hier vooralsnog ook enkel positieve reacties) van de overheid en bevolking van Nong Khai de provincie waarvan de nieuwe provincie wordt afgesplitst.
De inauguratie van de nieuwe provincie is ook reeds gepland lees ik op deze pagina van www.sawadee.com
Princess’s Cup Boat Race
An inauguration of the new province, Bueng Kan officially formed on 3 August to mark its new status is celebrated on 10 – 12 September. There will be a Boat Race to win HRH Princess Maha Chakri Sirindhorn’s cup.
Ook onderstaand kaartje staat op www.sawadee.com en ik hun bekwam toestemming om het hier te gebruiken waarvoor dank.
Bron van het kaartje: http://isan.sawadee.com/buengkan/map.html 

Ook Wikipedia heeft intussen natuurlijk reeds een wiki/Bueng_Kan_Province pagina.

Ik wil hier graag drie goede herinneringen aan wat nu changwat Bueng Kan is beschrijven.
Wat Phu Tok, Nong Khai is an exclusive hilltop and best meditation retreat. It is also known as the Lonely Hill. In this holy retreat more than 50 monks reside in huts set atop the red cliffs. Located 170 km away from Nong Khai, this holy temple gives enlightening experiences to visitors and travelers. On getting closer to this holy temple, the colored wooden pathway will show you seven levels. These seven levels stand for seven phases of enlightenment or nirvana.
Lees verder op Travour.com
Bij mijn eerste bezoek aan Paksuai bezocht ik reeds deze indrukwekkende site en deed, het was 1991 en ik voelde me dus nog veel jonger, de klim naar de top.
De foto’s zijn van een laatste bezoek (2006) in gezelschap van Jan en Ooy. Jan deed toen de klim naar de top, ik en de vrouwen pasten.



Bung Khong Long, 13 km in length and 2 km in width is one of the largest natural lakes in north-eastern Thailand . The lake and around 380 hectar of marshland in the north are in the Wetland Conservation Program of the United Nations Development Programme UNDP.
Lees verder op isaan-travel.com
Dit meer bezochten we in mei 2005 op een lichtjes regenachtige dag.
Toch was ook in die omstandigheden te merken dat het daar best gezellig is en dat het er in betere omstandigheden zeker behoorlijk druk kan worden.

  
Bueng Kan Immigration is waar ik in 2009 mijn jaarlijkse “Extension of Stay” moest halen.
Niettegenstaande de procedure op een zeer vriendelijke en vlotte manier afgehandeld werd ben ik, vanwege de afstand natuurlijk, blij dat het bij die ene keer blijft en ik terug bij Nong Khai Immigration mijn verblijfsvergunning in orde kan houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten